Webdesign Jalp

Webdesign Burgerportaal:
toegankelijk en gebruiksvriendelijk

Het wmo-loket Jalp is een middel voor gemeenten en burgers om zelfstandigheid en eigen regie te stimuleren. Buro Reng ontving de opdracht om deze website vorm te geven.

Huisstijl JALP Whiteboard aantekeningen
Jalp huisstijl logo
Huisstijl JALP Responsive webdesign
JALP animatie iconen
Huisstijl JALP ansichtkaart 1
Huisstijl JALP verjaardagskaart
Huisstijl JALP ansichtkaart 5
Huisstijl JALP ansichtkaart 2
Huisstijl JALP brochure en bierviltjes
Huisstijl JALP Sociale domein

Complexe en grote hoeveelheden informatie over de Wmo (Wet maatschappelijke ondersteuning) of het CJG (Centrum Jeugd & Gezin) toegankelijk en inzichtelijk maken, is niet altijd even makkelijk voor gemeenten. Met Jalp, het burgerportaal voor het sociale domein van Elkander, proberen inmiddels al meer dan 100 gemeenten in Nederland die ambitie dagelijks te realiseren.

De valkuil bij dit project was verdrinken in alle info die via VNG, Rijksoverheid, hulporganisaties, blogs etc. beschikbaar was. Maar het was wegens de sociale relevantie ook het soort opdracht waaraan we graag werken. Hier konden we echt van betekenis zijn in het resultaat dat we met elkaar zouden realiseren! Menselijkheid en centraal stellen van de eindgebruiker waren belangrijke pijlers in het proces. De visuele identiteit, strategie, interaction design, webdesign, techniek, content, beeldredactie, werden hieraan getoetst.

Het resultaat is persoonlijk en direct, gericht op de burger, laagdrempelig en toegankelijk, snel en simpel. Jalp is er om te helpen, suggesties te geven, voorbeelden aan te dragen of informatie te geven.