Art Direction NNT Sneeuwwitje

Hoe vang je een compleet toneelstuk in één beeld?

Per jaar ontwikkelt het Noord Nederlands Toneel (NNT) uit Groningen drie grotere voorstellingen en een aantal kleinere voorstellingen. Aan ons de vraag de essentie van ieder toneelstuk terug te brengen in één beeld. Een sterk en helder beeld; moeilijk te missen of te vergeten.

NNT Sneeuwwitje presentatie
NNT Sneeuwwitje fotoshoot 2
NNT Sneeuwwitje fotoshoot 3
NNT Sneeuwwitje fotoshoot 1
NNT Sneeuwwitje fotoshoot 4
NNT Sneeuwwitje Affiche

Iedereen kent Sneeuwwitje als het archetypische sprookje over onschuld, schoonheid en jaloezie. Wat als Sneeuwwitje in onze tijd uit haar coma wakker wordt, maar iedereen haar als ideaalbeeld wil bevriezen? Schaart ze zich onder de “happy few” of niet? In deze nieuwe versie van Ko van den Bosch wordt Sneeuwwitje wakker in een shopping-mall en weet ze bij god niet hoe ze daar gekomen is. Zij wil maar een ding: uit haar coma ontwaken en het echte leven in. Maar hoe?

Tijdens het terug brengen van de essentie van het toneelstuk in één beeld, volgen we de inmiddels vertrouwde route. Deze route begint met overleg met regisseur Ko van den Bosch, wordt vervolgd met voorstellen voor art direction en ontwerp en eindigt uiteindelijk in de fotostudio met Charlie Chan Dagelet voor de camera.