Huisstijl NNTWEE

Jongerenplatform krijgt vorm

De opdracht was het ontwerpen van een nieuwe huisstijl, schrijfwijze en logo voor NN2. Dit is het jongerenplatform van Noord Nederlands Toneel (NNT). Doel was om NN2 meer bekendheid en een meer onderscheidend profiel te geven. De aanvullende opdracht was het ontwikkelen van een 'gadget' voor jongeren om hen te laten voelen dat ze bij NN2 horen.

Huisstijl NNTWEE veters in schoenen
nntwee huisstijl overzicht verzameld
Campagne NNT Dichterbij affiche

NN2 is de verzamelnaam voor de projecten die voor en door jongeren/studenten binnen NNT worden georganiseerd. De NN2-leden worden betrokken bij alle mogelijke werkzaamheden rondom de voorstellingen.

In de naam en ook in de vormtaal moest een duidelijke relatie zichtbaar zijn tussen NNT en NN2. We stelden voor de naam te wijzigen. Een naamswijziging is niet niks en daarom besteedden we er veel aandacht en zorg aan. We onderzochten diverse opties en bespraken die met de opdrachtgever. Zo kwamen we in nauwe samenwerking tot de nieuwe naam: NNTWEE.

De nieuwe naam NNTWEE is letterlijk een aanvulling op NNT. Daarmee is NNTWEE nog duidelijker 'familie' van NNT én eenduidiger in betekenis. De jongeren van NNTWEE werden gestimuleerd en aangezet om op hiermee verder aan de slag te gaan. Zij presenteren zich met voor een visitekaartje, de persoonlijke 'ik-ben-NNTWEE-pas'. Daarnaast ontwikkelden we korte activistische leuzen die passen bij de ondernemingszin en de onafhankelijkheid van NNTWEE; DOE HET LEKKER ZELF, DAT KAN IK OOK, ZOEK HET FF UIT. Samen met de gadgets, buttons en NNTWEE schoenveters, vormen zij de toolkit van de NNTWEE-er.