Projectstijl Microglia Meeting

Projectstijl Microglia Meeting 2017

De Microglia Meeting, From biology to pathology, vindt plaats op 20 & 21 april 2017. Het wordt georganiseerd door de afdeling Neurowetenschappen van het UMCG, de RUG en het MS Centrum Noord Nederland. Wetenschappers uit de hele wereld ontmoeten elkaar op dit platform voor wetenschap en onderwijs.

Schets 04 Huisstijl Microglia Meeting
Schets 02 Huisstijl Microglia Meeting
Schets 01 Huisstijl Microglia Meeting
Schets 03 Huisstijl Microglia Meeting

Wat zijn microglia?

Microglia maken deel uit van het immuunsysteem van het centrale zenuwstelsel, ze spelen een cruciale rol in gezonde en zieke hersenen. Microglia zijn veelzijdige cellen, ze kunnen een ontstekingsreactie beginnen, ze ondersteunen zenuwcellen en ruimen dode cellen op. Wetenschappers weten niet precies welke rol microglia spelen in het ontstaan en verloop van ziekten die het centrale zenuwstelsel aantasten, zoals MS. De verschijningsvormen van microglia in diverse stadia waren voor ons het uitgangspunt voor het ontwerp. Vormonderzoek, druppels inkt, water en diverse ondergronden geven een representatie van de microglia.

Animatie Huisstijl Microglia Meeting
Responsive website Huisstijl Microglia