Responsive design Zorgcentrum Westerholm

Responsive design en filmportretten voor zorgcentrum

Westerholm is een zorgcentrum voor senioren met een vestiging in Groningen en in Haren. Al decennia lang een begrip als het gaat om wonen, welzijn en zorg voor senioren. Ook voor Westerholm wordt de website een steeds belangrijker communicatiemiddel. Mede gezien het feit dat ouderen steeds ‘digitaler’ worden. Acht op de tien ouderen (65+) maken inmiddels actief gebruik van social media. Een stijging ten opzichte van 2014, toen driekwart van de ouderen hier te vinden was (What’s Happening Online? – 2014). In 2016 krijgt Buro Reng de opdracht om een nieuwe website te ontwikkelen.

Authenticiteit, helderheid en gebruiksgemak zijn uitgangspunten voor het ontwerp. We maken een aantal filmportretten van bewoners en medewerkers. We vinden het belangrijk de bewoners zelf hun verhaal te laten vertellen. De persoonlijke, menselijke verhalen ontroeren en maken deze bewoners tot perfecte Westerholm ambassadeurs.

De content-strategie is belangrijk voor de nieuwe site; wat is er te lezen, te zien, te horen, te vinden? De verhalen van de bewoners staan centraal. Naast de gefilmde portretten resulteert het in een nieuw onderdeel van de site 'Het herinneringen-museum'. Hier kunnen bewoners hun verhalen delen. Verhalen over liefde, dromen, kinderen, werk, een jeugdliefde, etc.  Verhalen die benadrukken dat we - jong of oud - allemaal mensen zijn!

We nodigen bewoners uit deze verhalen te delen. Zo kleuren ze de communicatie, door en voor elkaar! Het is een mooi voorbeeld van een geïntegreerde werkwijze; vorm, techniek, content en strategie gecombineerd!

Design Website Westerholm

De bestaande huisstijl frissen we op. Het vierkant wordt het belangrijkste vormelement. We gebruiken het als bouwsteen en als container voor beeld en/of tekst. Voor de website gebruiken we de vierkanten als 'knoppen', voor ouderen makkelijk in het gebruik.

Het resultaat is een responsive design - werkend op mobile, tablet en desktop computer - en voorzien van passende, op maat gemaakte content.

Drukwerk Huisstijl Westerholm
Webdesign Westerholm theepot
Webdesign Westerholm bewoners

De nieuwe Westerholm website en communicatie is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Trinke van Dam, Arno Hoogma, PIT en David Marcel de Jong.