Scripta Communicatie

Fusiepartners begeleiden naar gezamenlijke identiteit

Begin 2013 hebben Castel en Scripta ons benaderd hen te adviseren over de gewenste positionering, profilering en de eventuele gevolgen voor naam en visuele identiteit. De opdracht is als volgt omschreven: Castel Communicatie en Scripta Media bijstaan in de doorontwikkeling naar één gezamenlijke nieuwe naam, beeldmerk en huisstijl.

Huisstijl Scripta Communicatie sessie
Huisstijl Scripta Communicatie Briefpapier en brochure
Huisstijl Scripta Communicatie Kladblok, with compliments card, etiketten en visitekaartjes

Castel Communicatie en Scripta Media waren twee zelfstandige communicatiebureaus. Complementair qua diensten en expertise, maar vergelijkbaar qua betrokkenheid en mensgerichte mentaliteit. Na de eenwording ontstond een bedrijf met een nog completer dienstenpakket en met tegelijk meer focus.

Van meet af aan was het duidelijk dat de vakdeskundigheid van de opdrachtgever een belangrijk uitgangspunt zou moeten zijn. Als 'vakbroeders' zijn we vanuit Buro Reng de opdracht gaan uitvoeren. Anticiperend, soms improviserend, altijd op basis van vertrouwen. Door elkaar regelmatig te ontmoeten en te spreken kregen we een goed beeld van het bedrijf dat er na de samensmelting zou ontstaan. De opdrachten - inclusief een workshop identiteit - en het 'huiswerk' dat we opgaven leverden materiaal op waarmee we verder konden qua adviseren en ontwerpen maken.

Je kunt pas heldere communicatie ontwikkelen voor klanten als je je eigen propositie helder voor ogen hebt. Daar heeft onze inzet aan bijgedragen. Het projectresultaat is dat alle input van het nieuwe bedrijf (propositie, kernwaarden, klantwaarden, etc.) gevat zijn in een nieuwe bedrijfsnaam en descriptor: Scripta communicatie. Verder is een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. Een stijl waarin helderheid, bevlogenheid en betrouwbaarheid de kernwaarden zijn.