Buro Reng

Thumbnail
Year
Type
Title
2015
Buro Reng Design & Communicatie
Scroll ↓
2015
Over ons
Buro Reng in 1 minuut
Twitterfeed
2015
Over ons
Berichten om te delen
Bijvoorbeeld een project, een artikel, een foto of een gebeurtenis. Niet iedere week of maand, maar af en toe. Wil jij ook onze nieuwsbrief ontvangen? Stuur een email aan rengreng@buroreng.nl

FRNKLN copycoaching Webdesign

Van een coach een merk maken

Binnen de communicatiebranche bestaan allerlei specialisten in verschillende niches. Een daarvan is copycoaching. FRNKLN Copycoaching vroeg Buro Reng om een huisstijl te ontwerpen, het webdesign te ontwikkelen, maar ook om mee te denken over het zo goed mogelijk vormgeven van het concept copycoaching. Bij de briefing gaf de Copycoach aan zich meer te willen profileren als een resultaatgerichte sportcoach dan als een mensgerichte personal coach.

Huisstijl FRNKLN presentatie webdesign
Huisstijl FRNKLN visitekaart voorzijde 2
Huisstijl FRNKLN visitekaart achterzijde 2
Huisstijl FRNKLN visitekaart voorzijde 1
Huisstijl FRNKLN visitekaart achterzijde 1
Huisstijl FRNKLN overzicht werk
FRNKLN - Responsive webdesign

FRNKLN Copycoaching is een initiatief van copywriter Franklin Neuteboom. Hij wilde naast zijn tekstbureau Het Souterrain een tweede merk in de markt zetten. Dit nieuwe merk richt zich niet zozeer op zelf schrijven, als wel op het aansturen en coördineren van tekstprojecten. De activiteiten vinden plaats op strategisch niveau (verhaal en taal van een organisatie), maar ook op meer uitvoerend niveau (content van een website of brochurelijn). Concrete diensten zijn quickscans, workshops, schrijfstijlgidsen en tekstregie. FRNKLN Copycoaching werkt meestal in een netwerkconstructie met reclame- en designbureaus en eindklanten.

Op basis van de briefing van de klant hebben we eerst een verkenning gemaakt met diverse denkrichtingen. Zo kregen we stap voor stap ook meer 'gevoel' bij (en inzicht in) het toch enigszins abstracte concept copycoaching. Tussentijds overleg en inhoudelijk 'sparren' zorgden voor een verdere aanscherping. We ontwierpen vervolgens een huisstijl die een sportieve uitstraling heeft, met FRNKLN als coach aan de zijlijn. Op basis van deze huisstijl is vervolgens in nauwe samenwerking met FRNKLN en een externe webbouwer de website ontworpen en gerealiseerd.

De ontwikkeling van de huisstijl liep parallel aan de ontwikkeling van het bedrijf zelf. Mede dankzij de vragen die bij het ontwerpen naar boven kwamen, kon de opdrachtgever de kenmerken van FRNKLN Copycoaching nog meer gefocust vormgeven. Het designproces is daarmee onderdeel van het resultaat geworden. Kenmerkend voor de finale huisstijl zijn de helderheid en een zekere eenvoud, die goed passen bij het merk. Door de verfijning in de details is het tegelijkertijd een stijl die tegemoet komt aan de kwaliteitsgedreven smaak van communicatiemensen die de belangrijkste doelgroep vormen. De stijl is consistent doorgevoerd in alle uitingen, on- en offline. Want alleen wie consistent is, wordt herkenbaar en onderscheidend, zoals FRNKLN zelf ook benadrukt.