Branding
Grafisch ontwerp
Vormgeving signage
Animaties

Elker is een organisatie voor jeugdzorg en onderwijs in Noord-Nederland. Door een fusie met Het Poortje sluiten ‘gesloten’ en ‘open’ jeugdzorg voortaan beter op elkaar aan. De betrokken jongeren ervaren zo een minimum aan overdrachtsmomenten. En de betrokken hulpverleners werken voortaan vanuit dezelfde visie en aan één plan.

Elker is wat je noemt een ruling brand. Een leidend, vertrouwd en deskundig merk dat verantwoordelijkheid begrijpt en neemt. De naam Elker ademt kracht, onderscheid en zelfbewustzijn. Bij zo’n sterk leidersmerk hoort een passende visuele identiteit. Buro Reng weet dat een al te letterlijke verbeelding van die krachtige eigenschappen doel zou missen. Een anekdotische symboliek voegt evenmin weinig toe.

Uitdaging is om Elker een warme persoonlijkheid te geven. Dat doen we door afbeeldingen en illustraties te gebruiken van mensen zoals jij en ik. In combinatie met expressieve kleuren en heldere vormen kan een breed scala aan stijlen worden ontworpen. Van jong en dynamisch tot ingetogen of expressief – even gevarieerd als de emoties die we allemaal kennen. We hopen dat de inzet en betrokkenheid van Buro Reng bijdraagt aan de doelstellingen van Elker en daarmee aan de hulp voor jongeren!

Foto Elker vlaggen — Alfred Oosterman

Ook interessant om te bekijken