Campagne NNT Borgen

Nieuwe campagne voor Borgen

NNT brengt als eerste theatergezelschap wereldwijd, de populaire Deense tv-serie Borgen van Adam Price op de planken. Borgen is een groter dan grote voorstelling gebaseerd op de Deense hitserie. Regisseur Ola Mafaalani brengt twee seizoenen Borgen terug tot één meeslepende theaterdag, aanvang om 13.00 uur en einde 23.00 uur. Per jaar ontwikkelt het Noord Nederlands Toneel (NNT) kleine en grotere voorstellingen. Aan ons de vraag de essentie van iedere voorstelling terug te brengen in één campagne beeld. Een sterk en uitnodigend beeld dat blijft hangen.

Campagne NNT Borgen fotoshoot 1
Campagne NNT Borgen fotoshoot 2
Campagne NNT Borgen fotoshoot Malou Gorter rood
Campagne NNT Borgen fotoshoot Malou Gorter blauw
Campagne NNT Borgen campagne Malou Gorter en Peter Vandemeulebroecke
Campagne NNT Borgen campagne affiche Malou Gorter en Peter Vandemeulebroecke

Bij de schaal en ambitie van deze Borgen hoort een passende vertaling in beelden en middelen. In plaats van één vertegenwoordigend beeld ontwikkelen we een serie beelden. Samen met fotograaf Maarten Kools en zijn team.

We zochten een combinatie van menselijkheid en onafhankelijkheid, passend bij het karakter van Birgitte Nyborg, de premier. Een rol die door Malou Gorter wordt vertolkt. We kozen er bewust voor om de NNT versie van Borgen een eigen gezicht te geven en niet de bestaande Deense stijl te vertalen. Passend bij het karakter en de oorspronkelijkheid van het NNT en regisseur Ola Mafaalani.