play

Onze services

Samenwerkers

Fotografie — Stella Dekker & Buro Reng Webtechniek — Adequaat Illustraties — Anje Jager Copy — Freya Zandstra Video — Sam van Soest

Doar gruit, doar bluit ain wonderlaand

Deze zin uit het Gronings volkslied is een mooie typering voor het project ‘Op Maarhuizen’. We hadden er wel eens van gehoord maar waren er nog nooit geweest. Voelde haast als een ontdekking. Maar het was al eerder ontdekt, onder andere door Mayke en Gijs. Op Maarhuizen, net boven het Groningse Winsum is een eeuwenoude wierde.
BR Op Maarhuizen 07

Dromen Op Maarhuizen

We werken graag voor mensen met idealen. Tijdens onze eerste kennismaking met Mayke en Gijs werd al duidelijk dat dat bij hen wel ok was. In een toen nog oud keukentje spraken ze over hun mooie, grootse plannen en ambities. ‘Gijs en ik zijn maatschappelijk betrokken en idealistisch ingesteld. We vinden het belangrijk dat wat we doen bijdraagt aan een mooiere wereld, waar iedereen kansen heeft om zichzelf te ontwikkelen, om te genieten van de mooie dingen in het leven, om in aanraking te komen met cultuur en natuur.’
BR_Op Maarhuizen_Droom

Op Maarhuizen was en blijft een ontmoetingsplek.

Door de ligging, de historie en de schoonheid is Op Maarhuizen voor veel mensen van betekenis. Ze koesteren er herinneringen, hebben hun trouwfoto’s er gemaakt, wandelen er graag, zijn nieuwsgierig naar de boerderij of zijn afstammelingen van oud-bewoners. Het voelt logisch om er een publieke functie aan te geven. Op Maarhuizen was en blijft een ontmoetingsplek.
BR_Op Maarhuizen Achterzijde

We beginnen stap voor stap.

Hoe begin je? Er is zoveel beschikbaar over deze plek. We beginnen stap voor stap. Door te lezen, er te zijn, rond te dwalen, in gesprek te gaan en te proberen en te onderzoeken. Langzaam ontstaat er een gevoel en een richting, onze Merkkompas aanpak werkte ook goed mee.

Het wordt een aanpak waarin ‘combineren’ de sleutel is. Op Maarhuizen biedt zoveel dat het logo een zinnetje werd waarin de vele kwaliteiten van Op Maarhuizen terugkomen. Vorm en functie gecombineerd. Zo ontstond ook de rest van de visuele identiteit als een combi van klassieke en moderne typografie en vormen.
BR_Op Maarhuizen Stylesheet
BR Op Maarhuizen Visitekaartjes

Petje af!

De website is dé plek voor de verhalen en de historie. Verhalen over de vroegste bewoners, over Enne Jans of over de mensen die begraven liggen op het kleine kerkhof. Aangevuld met een agenda vol activiteiten. Hou die agenda in de gaten: Naar de agenda

Inmiddels zijn we van toen naar nu en is Op Maarhuizen een feit en een prachtige ontmoetingsplek geworden. Petje af Mayke en Gijs!
BR Op Maarhuizen iPad 2 LR
BR Op Maarhuizen Uil Groen