Buro Reng

Thumbnail
Year
Type
Title
2015
Buro Reng Design & Communicatie
Scroll ↓
2015
Over ons
Buro Reng in 1 minuut
Twitterfeed
2015
Over ons
Berichten om te delen
Bijvoorbeeld een project, een artikel, een foto of een gebeurtenis. Niet iedere week of maand, maar af en toe. Wil jij ook onze nieuwsbrief ontvangen? Stuur een email aan rengreng@buroreng.nl

Bedrijfsnaam Elkander

Digitaal loket krijgt menselijke uitstraling

BiblionetID is specialist in het realiseren en beheren van digitale informatieloketten. Deze opdrachtgever vroeg ons een bedrijfsnaam te bedenken en een visuele identiteit te ontwerpen. De nieuwe uitingen zouden beter moeten passen bij een aangescherpte propositie.

Huisstijl ELKANDER logo groen
ELKANDER brochure overzicht omslagen
ELKANDER brochure overzicht omslagen donkergrijs
ELKANDER huisstijl briefpapier kladblok en visitekaarjtes
Ontwerp website Elkander
ELKANDER brochure omslag donkergrijs
Elkander Vormentaal Schets

BiblionetID is een organisatie waarvoor we al jaren werken. Hun digitale loketten zijn een steun in de rug voor iedereen die informatie zoekt, van burger tot specialist. Elk loket is een informatieve website voor wie vragen heeft over het sociale domein. Bijvoorbeeld over zorg, welzijn, leven, vrije tijd of opvoeden. Zo draagt BiblionetID bij aan het sociaal welzijn van burgers. De organisatie biedt deze diensten aan meer dan honderd gemeenten in Nederland.

Buro Reng wordt regelmatig benaderd een communicatie middel te ontwerpen en te ontwikkelen, bijvoorbeeld een website, een logo, een bedrijfsnaam, een brochure, etc. Vaak gaat achter die vraag een andere schuil en is het aanleiding om de gehele communicatie en/of identiteit te onderzoeken. Zo ging het ook met Elkander of eigenlijk BiblionetID zoals ze eerst heetten. Hun digitale loketten zijn een steun in de rug voor iedereen die informatie zoekt, van burger tot specialist. Elk loket is een informatieve website voor wie vragen heeft over het sociale domein. Bijvoorbeeld over zorg, welzijn, leven, vrije tijd of opvoeden. Zo draagt BiblionetID bij aan het sociaal welzijn van burgers, inmiddels in meer dan meer dan honderd gemeenten in Nederland.

Aanvankelijk werden we gevraagd voor een nieuwe website. Dat groeide uit tot een project rond het aanpassen van de positionering. De organisatie focust op de mens als sociaal wezen, en op onderlinge afhankelijkheid. Als bedrijf opererend in het publieke domein laat het daarmee ook zijn maatschappelijke karakter zien. Wij kwamen al snel op de keuze om niet een "internet esperanto naam" te bedenken, maar een mooi, bestaand Nederlands woord te gebruiken: Elkander. Zo komt de propositie terug in de bedrijfsnaam. We ontwikkelden voor Elkander verder de visuele identiteit en het frontend design van de loketten. We adviseerden ook over marketing, communicatie en productontwikkeling.

De naam Elkander maakt direct duidelijk dat er een menselijke focus is. Een relevant gegeven in een tijd dat we moeten participeren en meer voor elkaar moeten betekenen. Het is ook een duidelijk signaal aan de gemeenten, die de grootste afzetmarkt voor Elkander vormen. Het maakt duidelijk dat de digitale producten die Elkander maakt dit doel nastreven en dat de techniek alleen een middel is. De visuele identiteit onderstreept dit door al in het logo te verwijzen naar het verbindende karakter.