Webdesign Hotel de Marne

Responsive webdesign trekt meer toeristen naar De Marne

Hotel de Marne is een initiatief van 60 Groninger ondernemers. Zij hebben zich verenigd in een coöperatie en zijn samen actief in het gebied 'Hotel de Marne'. Dit gebied wordt door bestuurders als krimpgebied getypeerd. Buro Reng kreeg de opdracht om een website voor Hotel de Marne te ontwikkelen. Met als doel: Hotel de Marne een grotere naamsbekendheid bezorgen. Aansluitend wilden de initiatiefnemers potentiële bezoekers informeren over het mooie en goede van dit gebied en hen uitnodigen! De opdracht monde uit in een totaalplan, waarbij naast het webdesign ook een huisstijl, marketingplan en communicatie-aanpak werden ontwikkeld.

Hotel de Marne bouwbord
Hotel de Marne Leden
Hotel de Marne Presentatie nieuwe website 1
Hotel de Marne Dijk
Hotel de Marne Verhildersum
Hotel de Marne Schathoes Verhildersum restaurant gerecht
Hotel de Marne Enegriek BB doorkijkje kamer
Hotel de Marne Waddenhoes fietsverhuur
Hotel de Marne Intro
HDM website responsive design 1
HDM website responsive design 2
Hotel de Marne Responsive Webdesign Kaart
Campagne Hotel de Marne sleutel
Hotel de Marne overzicht ansichtkaarten

Opdrachtgever was ‘De bende van acht’. Dit zijn acht vrouwelijke ondernemers die zich ten doel hebben gesteld Noord-Groningen toeristisch onder de aandacht te brengen. Het bijzondere van de relatie opdrachtgever - opdrachtnemer was dat we meer met dan voor hen hebben gewerkt. Deze samenwerking ontstond deels door een gevoel van grote verwantschap. We zijn als ontwerpbureau zelf ook ondernemer. We snappen bijvoorbeeld hoe belangrijk het is om bekendheid te verkrijgen. Vanuit die gedeelde 'waarden' en de ambitie om enthousiaste ondernemers te helpen zijn we als ontwerpbureau in dit project gestapt.

Bij Buro Reng werken we vanuit de filosofie dat we zelf klant zouden willen zijn van onze opdrachtgevers. Daarom zijn we begonnen met het verkennen van Hotel de Marne. Ontdekken waar het precies ligt, wie er werken en wonen, hoe de verschillende kamers eruit zien etc. De opdrachtgevers namen ons mee op excursie. Het waren inspirerende bezoeken, met prachtige landschappen, boeiende ontmoetingen, gastvrije omgevingen; we zijn verkocht! We fotografeerden en noteerden wat we zelf ervaren hebben. Dit bleek goede input voor het vervolg. We hebben samen met de opdrachtgevers gekozen voor een toegankelijke site die zich richt op het meest voorname: wat is het aanbod, waar is het en wie vormen het Hotel?

Je moet kunnen landen op deze plek! De website is ontworpen, gebouwd en inmiddels online. Het is bewust geen boekingssite, maar vooral het voorportaal naar alle aanbieders (onze opdrachtgevers) en het gebied zelf. De site wordt in fasen verder doorontwikkeld. We werken nu aan de toevoeging van een agenda met actuele informatie en aan een apart deel voor de vrienden van Hotel de Marne. Ook starten we een bescheiden marketingcampagne, want nu moeten we het verhaal van Hotel de Marne doorvertellen! De in een grote oplage gedrukte set ansichtkaarten en de sleutelactie gaan daar een bijdrage aan leveren.

We zijn trots op het resultaat. Met fotograaf Jitske Hagens, de initiatiefnemers Anne Wine Jansen, Joke Kops en Erik Wong, webbouwer Rhett van der Voort, eindredacteur Seppie Groot, filmmaker Hans Geluk en singer songwriter Florian Wolff is Hotel De Marne tot stand gekomen.