play

Groningen studentenstad Van de 230.000 inwoners in Groningen, is 25% student. Daardoor heeft Groningen als stad het hoogste percentage studenten én is is qua inwoners de jongste stad van Nederland.

Groningen heeft dus veel studenten – en studieverenigingen. In 2021 besluiten de studieverenigingen R!SK en PM om de krachten te bundelen. Een nieuwe studievereniging – FSG – Financial Study Association Groningen – ontstaat.
BR_FSG Studenten 3 LR

FSG combineert professionaliteit met een biertje

FSG heeft als doel de kloof tussen studie en werk te overbruggen. Zo kun je er bijvoorbeeld kennis maken met de bedrijven waar je in de toekomst misschien gaat werken of deelnemen aan een assessment training. Bij FSG kun je jezelf ontwikkelen, van en met elkaar leren en vooral ook een leuke tijd hebben.
BR_FSG Merkkompas LR
Met vertegenwoordigers van The Board – Annemarie en Hendrik – werken we prettig samen aan de nieuwe branding van deze nieuwe studievereniging. Eerder hebben we de huisstijl voor R!SK ontwikkeld maar we starten alsof we voor het eerst in contact komen. Daarvoor gebruiken we onze MerkKompas aanpak en focussen op dat waarin FSG zich onderscheidt. Deze werkwijze is een ideale basis en start voor het vervolg van de branding.
BR_FSG Covers LR
BR_FSG Colors LR

Zelf doen

Bijzonder aan deze opdracht is dat de studenten de huisstijl zelf gaan uitvoeren. Het huisstijlhandboek dat we als onderdeel van de opdracht ontwikkelen is hun leidraad. Met deze omschrijving, voorbeelden en digitale basisdocumenten kunnen ze aan de slag. Maar bellen kan natuurlijk ook altijd.
BR_FSG Logo LR
BR_FSG Totebag LR