BR_website_pijlen_play-scroll [Omgezet]

Het Houten Huis is het beeldend muziektheatergezelschap van het noorden.

De samenwerking met Het Houten Huis start met de vraag een nieuwe website voor ze te ontwikkelen. We leren ‘Het Houten Huis’ kennen. Er volgen ontmoetingen, gesprekken, presentaties én we gaan naar de voorstellingen. Prachtige voorstellingen waarin beeld, verhaal, muziek ons meenemen naar die hele speciale Houten Huis wereld. We worden fan! Van de voorstellingen, én van de onderwijsprojecten; ‘Het Houten Huis in de Klas’.

Buro Reng Verpakking ontwerp Het Houten Huis 3B
Buro Reng Webdesign Het Houten Huis in de klas_stapel B
Buro Reng Webdesign Het Houten Huis in de klas_kleuren 1
Buro Reng Verpakking ontwerp Het Houten Huis 2
Het is al snel duidelijk dat om iets goed te kunnen maken we de Houten Huis wereld moeten leren begrijpen. Een wereld gevormd door de mensen, makers, ideeën, verhalen, verbeelding, muziek, idealen, menselijkheid, kleuren en beelden. We gaan op zoek naar dat wat alles verbindt en het zo eigen en herkenbaar maakt.
Buro Reng Het Houten Huis Letterproef
Met opdrachten en huiswerk onderzoeken we de drijfveren, karakter en doelen van Het Houten Huis. We organiseren een aantal actieve werksessies en komen tot een heldere omschrijving. De noodzakelijke en praktische basis voor communicatie en marketing.
Buro Reng Webdesign Het Houten Huis MerkKompas 2
Leskaarten zijn voor ‘Het Houten Huis in de Klas’ een belangrijk middel. Met de vragen en de opdrachten van de leskaarten kunnen leerkrachten op een makkelijke manier creativiteit bij kinderen stimuleren. Rond iedere voorstelling ontwikkelt ‘Het Houten Huis in de Klas’ een unieke set leskaarten, afgestemd op die voorstelling. Het ontwerp van de leskaarten – een kleurige rechthoek met afgeronde hoeken – is een belangrijke bouwsteen voor het ontwerp van de huisstijl en van de website.
Buro Reng Webdesign Het Houten Huis Blinde Vlek
Buro Reng Webdesign Het Houten Huis Beeldend Muziek Theater
Buro Reng Webdesign Het Houten Huis Nieuwsbrief
Als kers op de taart ontwerpen we de website. Bewust als laatste. In het ontwerp van de website komen veel ontwerpkeuzes – die we de laatste jaren hebben gemaakt – samen; de kaders met de afgeronde hoeken van de leskaarten, de custom made huisstijlletter, het typische Houten Huis kleurengamma en de aangepaste huisstijl. De uitdaging was om voor al die mooie beelden, filmpjes en de wereld van het Houten Huis een goed podium te ontwerpen. Waarin het ontwerp van de website vooral dienend moet zijn.

Bekijk de website